BENVINGUTS!

Aquest blog ha sigut creat per a resoldre tot tipus de dubtes referits a l'ús de les TIC en l'aula.
D'aquesta forma, penjaré moltes eines interessant que podeu utilitzar a les vostres classes,
explicant-les pas a pas, i a més a més,
exposaré alguns conceptes de teoria bàsics e interessants.

viernes, 15 de junio de 2012

INFORMÀTICA EDUCATIVA


CLASSIFICACIÓ DE PROGRAMES AMB SUPORT INFORMÀTIC.
-Eines d'usuari de propòsit general. Facilitar tasques de recollida, presentació i gestió de dades, processadors de text, bases de dades , mapes conceptuals. Exemple: paquet de Office.
-Jocs i programes d'entrenament.Tenen com objectiu principal divertir amb activitats que potencien habilitats i estratègies i fins i tot, aprenentatge de continguts.
-Interactius d'aprenentatge i potenciadors del desenvolupament de la creativitat. Estan relacionats amb els jocs i programes d’entrenament ja que formen de forma interactiva. Per exemple Hot Potatoes.

  • Aprenentatge de continguts, Suport del procés d'I-A , Aprenentatge d'idiomes, Consulta: Té com objectiu principal facilitar a l'usuari la construccióo realització d'aprenentatges a través d'entorns interactius. Per exemple, Exelearning.

  • Desenvolupament de la creativitat, Programes de disseny, Creació de pel·lícules, Animació:Tenen com objectiu principal exigir l'elaboració final d'un producte a partir d'una combinació d’elements. Per exemple: Final Card.
TIPUS DE MATERIALS INFORMÀTICS EDUCATIUS

  • Programari específic i material audiovisual. Sol estar centrat en una matèria i nivell educatiu concret. Un exemple seria el CD adjunt al llibre de text.

  • Eines d'autor. Permet l'adaptació de les activitats educatives a la matèria i nivell. Per exemple, Exelearning (software lliure).

  • Eines creatives. Orientades a la creació de productes artístics multimèdia. Permeten centrar-se en el procés. Per exemple, el Google Docs,Google Side, Blog i Wiki.
CARACTERÍSTIQUES EINES D’AUTOR.
"Aplicacions orientades a la creació de materials educatius, que integren tots els components d'un material didàctic multimèdia sense necessitat de programar.
Aquestes faciliten la creació, publicació,dels materials educatius en format digital".



Entre les seves característiques més importants destaquen:
  • Permeten adaptar la informació, la seva presentació i seqüenciació, a les necessitats de l'alumne.
  • Permeten relacionar la informació i les seves fonts.
  • Permeten incloure qüestionaris i proves que avaluen els coneixements arribats.
  • Permeten activar animacions i vídeos explicatius, incorporar sons i un llarg etcètera de recursos multimèdia.
CRITERIS DE SELECCIÓ I EXEMPLES.

  • Facilitat d'ús versus llibertat creativa.

  • Programació automàtica, és a dir, no es requereix coneixements informàtics.

  • Inter operabilitat i standards.

  • Adaptació a diferents estils d'aprenentatge.

  • Fitxers multimèdia.

  • Extensibilitat.

  • Quaderns virtuals
  • Jclic.Estàformat per un conjunt d'aplicacions informàtiques que serveixen per a realitzar diversos tipus d'activitats educatives: trencaclosques, associacions,exercicis de textos, paraules creuades.
  • Hot Potatoes és un conjunt de sis eines d'autor, desenvolupat per l'equip del University of Victòria CALL Laboratory Research and Development,que et permeten elaborar exercicis interactius basats en pàgines Web. Amb aquest programa pots crear: exercicis de resposta curta, selecció multiple, rellenar buits, encreuats, emparellament i variats.

Ací podeu observar alguns exemples i opcions que podeu crear amb “Hot Potatoes”

  • Squeak és un entorn de treball en el qual el professor pot no solament presentar els continguts de la seva matèria, sinótambé dissenyar i desenvolupar activitats i exercicis pràctics de tipologia molt variada, simulacions, jocs d’associació i, per descomptat activitats d’avaluació.

  • Altres aplicacions interessants són: Exe Learning, Neobook i Malted

.
  • Webmav: pots pujar presentacions de power point, i els altres poden estar conectats, modificar, plantejar dubtes, etc. Ací no tens límit de temps ni de quantitat de gent.

No hay comentarios:

Publicar un comentario