DOCÈNCIA VIRTUAL: E-LEARNING
QUÈ ÉS EL E-LEARNING?
3 definicions bàsiques:
1 definició: Formació que utilitza la xarxa com tecnología de distribució de la informació. Siga la xarxa oberta (internet) o tancada (Intranet).
Per tal de concretar un poc més:
Internet és un conjunt descentralitzat de xarxes de comunicació interconectades que utilitzen la familia de protocols TCP/IP, garantitzant que les xarxes físiques que la composen funcionen com una xarxa lògica unica, d’abast mundial
Intranet és una red d’ordinadors privats que utilitza tecnologia Internet per a compartir dins d’una organització part dels seues sistemes d’informació. Per exemple: Campus Virtual, Blogs, Wikis, foros, xarxes socials, etc.
2 definició: Un ensenyament a distància obert, flexible i interactiu basat en l’ús de les TIC i sobretot aprofitant els mitjans que ofereix Internet.
3 definició: Permet la distribució i l'accés a col·leccions de materials d'aprenentatge sobre un mitjà electrònic usant un servidor web per a distribuir-los. Un navegador web per a accedir i protocols TCP/IP i http per a facilitar l'intercanvi.
CARACTERISTIQUES DEL E-LEARNING
-Ús de navegadors Web per accedir a la informació
-Aprenentatge recolzat en Tutories
-Materials digital i aprenentatge flexible
-ús de protocols TCP i HTTP
-Aprenentatge mitjançant PC
-Aprenentatge individualitzat
-Utilizació d’eines:
- asíncrona: esperes un temps a que et contesten
- síncrona: la contestació o comunicació és simultànea. Ex: chat
-Administració dels materials en un servidor Web
-Multimèdia/Hipertextual-Hipermedia
AVANTATGES
-Posa a la disposició dels alumnes molta informació
-Pots actualitzà la informació quan vulgues.
-deslocalització del coneixement.
-Facilita l'autonomia de l'estudiant
-Propicia una formació “Justin in Time” (quan vull, selecciones el coneixement que vols)i “Just for me”(especialitat segons les meues habilitats).
-formació multimèdia
-avoreix la interactivitat en diversos àmbits
-Estalvia costos i desplaçaments
-formació grupal i col.laborativa
INCONVENIENTS
-Més inversió de temps per part del professor
-mínimes competències tecnològiques de professor i alumne
-habilitats de l'alumnat per a l'aprenentatge autònom
-disminueix la qualitat de la formació si no existeix un ràtio adequat de professor/alumne
-requereix més treball del convencional
-Baixa qualitat de contingut
REGLES BÀSIQUES PER A L’UTILITZACIÓ DEL E-LEARNING
-El professor ha d'oferir guies clares per a la interacció amb l'estudiant
- fer discussions ben dissenyades per facilitar la cooperació.
-L'alumne ha de presentar projectes durant el curs i poden seleccionar el tema.
- data límit dels cursos
- El professor ofereix 2 tipus de Feedback: Informació/Acusament: amb allò que es recibeix i amb la valoració dels seus treballs.
Ací, us deixe la exposició de les meus companys Inmaculada i Roberto, sobre el E-learning. Ací expliquen que és el E-learning i algunes característiques. A més a més, ens donen algunes plataformes de formació que es poden utiltizar com són: Sakai, Moodle, WebCT, Eclass. Finalment aconsellen utiltizar el E-learning per augmentar el rendiment del escolars i per augmentar l'alfabetització digital dels alumnas.
https://docs.google.com/presentation/d/1htQhztJ2_QIoV6S_P5rCoSNTm29shAn7INB07tOfjrU/edit
No hay comentarios:
Publicar un comentario