1. APORTACIONS DE LES TIC ALS CENTRES ESCOLARS.
Innovacions en:
-àmbit de l'organització escolar del centre: equipaments, formes de compartir-los, coordinació...
-àmbit de l'ensenyament en l'aula: continguts, activitats desenvolupades, innovacions metodològiques i d'avaluació).
-àmbit de l'aprenentatge de l'alumnat: anàlisi dels processos d'aprenentatge, canvis en la motivació i actituds cap a l'educació...).
-àmbit de l'ensenyament en l'aula: continguts, activitats desenvolupades, innovacions metodològiques i d'avaluació).
-àmbit de l'aprenentatge de l'alumnat: anàlisi dels processos d'aprenentatge, canvis en la motivació i actituds cap a l'educació...).
-àmbit professional docent: formació, treball col.laboratiu entre professors...
2. INVESTIGACIONS SOBRE LES TIC EN CENTRES ESCOLARS.
Han habut 4 estudis sobre les TIC en els centres escolars:
Han habut 4 estudis sobre les TIC en els centres escolars:
-Estudis sobre indicadors quantitatius:
- mesuren la situació de la penetració i ús d'ordinadors en els sistemes escolars a través de ràtios o puntuacions concretes d'una sèrie de dimensions.
- Les tècniques utilitzades són: dades estadístiques, enquestes a administradors i anàlisi documental.
- Les tècniques són: estudis experimentals i meta-analisi.
- tècniques metodològiques són: qüestionaris d'aptitud i opinió.
3. QUÈ ÉS EL PROJECTE MEDUSA?
-macroprojecte
- dirigit a:
- desenvolupament de les infraestructures de telecomunicació que connecten entre si als centres
- dotació de recursos informàtics bàsics
- formació del professorat
- qualificació de l'alumnat com usuari TIC.
- Va sorgir per dues iniciatives :
- Pla per al Desenvolupament de la Societat de la Informació a Canàries: l'educació era el pilar fonamental per a l'assoliment de tal propòsit
- Pacte Social per a l'Educació en Canàries: es pretén millorar la qualitat del sistema educatiu.
van participar: 4 centres d'educació Infantil, Primària i Secundària de l' Illa de Tenerife
3.1 OBJECTIUS DE LA INVESTIGACIÓ.
-Identificar els canvis i innovacions generats per l'ús pedagògic de les noves tecnologies en:
- àmbits «organitzatiu»
- l'àmbit «d'ensenyament»
- àmbit de «professionalitat docent»
-Explorar els processos d'aprenentatge de l'alumnat recolzats per TIC, identificant el seu grau de motivació, expectatives i actituds.
-Analitzar els problemes que tenen lloc en relació amb les TIC, així com les estratègies i accions que es realitzen amb elles en l'aula.
3.2. DIMENSIONS I TÈCNIQUES DE RECOLLIDA DE DADES.
DIMENSIÓ D’ANÀLISI | TÈCNIQUES DE RECOLLIDA DE DADES |
Organització i gestió de les TIC en el centre | -entrevistes a l’equip directiu -entrevista al coordinador TIC del centre -Recollida i anàlisi documental -observacions |
Ensenyança TIC | -entrevistes a diversos docents -entrevista al coordinador TIC del centre -Recollida i anàlisi documental -observació de l’aula |
Aprenentatge amb TIC | -entrevista a diversos docents -Observació en l’aula -grups de discussió d’alumnes |
Desenvolupament profesional docent | -entrevistes equip directiu -entrevista coordinador TIC del centre -entrevista a diversos docents |
4.RESULTATS
Les TIC i l'organització escolar del centre
Les TIC i l'organització escolar del centre
- Importància de figura del coordinador TIC (en secundària és gent de tecnologia, i en primària és un membre de l’equip directiu).
- Problemes de funcionament de xarxa i equips obsolets.
Les TIC y la pràctica d’ensenyament en l’aula.
Les TIC i l’aprenentatgede l’alumnat
Les TIC y el desenvolupament professional del professorat.
- El professorat no genera materials didàctics propis.
- Les TIC s’utilitzen com complement a les activitats de les assignatures; l’alumat treballarà de forma individual en els pc’s.
- El professor sutilitzen els recursos CENICE i no els de Medusa o propis.
Les TIC i l’aprenentatgede l’alumnat
- L'alumnat utilitza els ordinadors de forma autònoma
- Els alumnes estan mes habituats a l’ús de les tecnologies que el professorat, solen preguntar els seus dubtes al company.
- Alta motiació de l’alumnat, però poca adaptabilitat dels recursos.
Les TIC y el desenvolupament professional del professorat.
- En els centres de secundària el professorat actua sense el coordinador TIC.
- En secundària els recursos informàtics són més utilitzats.
- La titulació del professorat influeixen la utilització TIC
No hay comentarios:
Publicar un comentario