BENVINGUTS!

Aquest blog ha sigut creat per a resoldre tot tipus de dubtes referits a l'ús de les TIC en l'aula.
D'aquesta forma, penjaré moltes eines interessant que podeu utilitzar a les vostres classes,
explicant-les pas a pas, i a més a més,
exposaré alguns conceptes de teoria bàsics e interessants.

jueves, 15 de marzo de 2012

EL PROCÉS D’INTEGRACIÓ I ÚS PEDAGÒGIC DE LES TIC EN CENTRES EDUCATIUS.

1. APORTACIONS DE LES TIC ALS CENTRES ESCOLARS.
Innovacions en:
-àmbit de l'organització escolar del centre: equipaments, formes de compartir-los, coordinació...

-àmbit de l'ensenyament en l'aula: continguts, activitats desenvolupades, innovacions metodològiques i d'avaluació).

-àmbit de l'aprenentatge de l'alumnat: anàlisi dels processos d'aprenentatge, canvis en la motivació i actituds cap a l'educació...). 

-àmbit professional docent: formació, treball col.laboratiu entre professors...

2. INVESTIGACIONS SOBRE LES TIC EN CENTRES ESCOLARS.

Han habut 4 estudis sobre les TIC en els centres escolars:

-Estudis sobre indicadors quantitatius: 
  • mesuren la situació de la penetració i ús d'ordinadors en els sistemes escolars a través de ràtios o puntuacions concretes d'una sèrie de dimensions.
  • Les tècniques utilitzades són: dades estadístiques, enquestes a administradors i anàlisi documental.
-Estudis sobre els efectes dels ordinadors en l'aprenentatge de l'alumnat. 
  • Les tècniques són: estudis experimentals i meta-analisi.  
-Estudis sobre les perspectives, opinions i actituds dels agents educatius externs(administradors, supervisors, equips de suport) i del professorat cap a l'ús i integració de les tecnologies en les aules. 
  • tècniques metodològiques són: qüestionaris d'aptitud i opinió.
-Estudis sobre les pràctiques d'ús dels ordinadors en els centres desenvolupats en contextos reals.


3. QUÈ ÉS EL PROJECTE MEDUSA?

-macroprojecte

- dirigit a: 
  • desenvolupament de les infraestructures de telecomunicació que connecten entre si als centres
  • dotació de recursos informàtics bàsics
  • formació del professorat
  • qualificació de l'alumnat com usuari TIC.


- Va sorgir per dues iniciatives :
  • Pla per al Desenvolupament de la Societat de la Informació a Canàries: l'educació era el pilar fonamental per a l'assoliment de tal propòsit
  • Pacte Social per a l'Educació en Canàries: es pretén millorar la qualitat del sistema educatiu.

van participar: 4 centres d'educació Infantil, Primària i Secundària de l' Illa de Tenerife 


3.1 OBJECTIUS DE LA INVESTIGACIÓ.

-Identificar els canvis i innovacions generats per l'ús pedagògic de les noves tecnologies en:
  • àmbits «organitzatiu»
  • l'àmbit «d'ensenyament» 
  • àmbit de «professionalitat docent»

-Explorar els processos d'aprenentatge de l'alumnat recolzats per TIC, identificant el seu grau de motivació, expectatives i actituds.


-Analitzar els problemes que tenen lloc en relació amb les TIC, així com les estratègies i accions que es realitzen amb elles en l'aula.



3.2. DIMENSIONS I TÈCNIQUES DE RECOLLIDA DE DADES.

DIMENSIÓ D’ANÀLISITÈCNIQUES DE RECOLLIDA DE DADES
Organització i gestió de les TIC en el centre-entrevistes a l’equip directiu
-entrevista al coordinador TIC del centre
-Recollida i anàlisi documental
-observacions
Ensenyança TIC-entrevistes a diversos docents
-entrevista al coordinador TIC del centre
-Recollida i anàlisi documental
-observació de l’aula
Aprenentatge amb TIC-entrevista a diversos docents
-Observació en l’aula
-grups de discussió d’alumnes
Desenvolupament profesional docent-entrevistes equip directiu
-entrevista coordinador TIC del centre
-entrevista a diversos docents
4.RESULTATS

Les TIC i l'organització escolar del centre


  • Importància de figura del coordinador TIC (en secundària és gent de tecnologia, i en primària és un membre de l’equip directiu).

  • Problemes de funcionament de xarxa i equips obsolets.

Les TIC y la pràctica d’ensenyament en l’aula.

  • El professorat no genera materials didàctics propis.

  • Les TIC s’utilitzen com complement a les activitats de les assignatures; l’alumat treballarà de forma individual en els pc’s.

  • El professor sutilitzen els recursos CENICE i no els de Medusa o propis.

Les TIC i l’aprenentatgede l’alumnat
  • L'alumnat utilitza els ordinadors de forma autònoma
  • Els alumnes estan mes habituats a l’ús de les tecnologies que el professorat, solen preguntar els seus dubtes al company.
  • Alta motiació de l’alumnat, però poca adaptabilitat dels recursos.

Les TIC y el desenvolupament professional del professorat.
  • En els centres de secundària el professorat actua sense el coordinador TIC.
  • En secundària els recursos informàtics són més utilitzats.
  • La titulació del professorat influeixen la utilització TIC

No hay comentarios:

Publicar un comentario