BENVINGUTS!

Aquest blog ha sigut creat per a resoldre tot tipus de dubtes referits a l'ús de les TIC en l'aula.
D'aquesta forma, penjaré moltes eines interessant que podeu utilitzar a les vostres classes,
explicant-les pas a pas, i a més a més,
exposaré alguns conceptes de teoria bàsics e interessants.

martes, 13 de marzo de 2012

QUÈ ÉS EL B-LEARNING?

En primer lloc, s’ha de dir que el B-learning naix del món empresarial, i després s’aplica a l’educació.


(Coaten 2003): Combina l'ensenyament cara a cara amb l'ensenyament virtual. És a dir, combina classes presencials i no presencials (Ex: classe d’Aules digitals)

(Brodsky,2003): Combinació de les classes magistrals amb els exercicis, els estudis de cas, jocs de rol i enregistraments de vídeo i àudio juntament amb la tutoria i l'assessorament. És a dir, la part de recolzament és la virtualitat.




(Brennan,2004): Qualsevol possible combinació d'un ampli ventall de mitjans per a l'aprenentatge dissenyats per a resoldre problemes específics. Utilitzes tots els recursos TIC per a solucionar els problemes. Per exemple, tens una empresa i utilitzes tot el que tens per a solucionar-los.
(Amar,2007): Les e-eines combinades amb altres més convencionals on el docent haurà d'assumir responsabilitats atorgades pel model presencial i pel model tradicional.



Per tant, el mestre ha de saber: utilitzar les eines, establir ordre, guiar als alumnes, adquirir part presencial i no presencial, conèixer la competència  TIC per a guiar-nos i poder oferir activitats.

2. ASPECTES IMPORTANTS D’UN SISTEMA B-LEARNING



Cal incloure en l’aprenentatge, les propietas de l’espai virtual. S’ha de guiar i modelar les discussions quan els alumnes estan connectats. 



La informació per a ser tractada requereix coneixement per a la seva interpretació per part de l’alumne.



Permet adquirir coneixements tècnics funcionals. 

No s'aprèn en solitari sinó en solidari en comunicació amb els altres mitjançant fòrums, xats etc.


Les tutories apareixen com una possibilitat d'ajuda tant en l'ensenyament presencial com a distància



Permet la formació de professionals amb competències integrals: sentit crític, creativitat i coneixement de la societat



3. MODELS B-LEARNING


  • Model basat en les habilitats. Barreja la interacció entre estudiants i un professor a través de l'ús del correu electrònic, fòrums de discussió, sessions presencials i autoaprenentatge.El professor actua de guia. (presencial i no presencial).

  • Model basat en el comportament o actitudsBarreja o combina l'aprenentatge presencial amb esdeveniments en línia realitzats col.laborativament. L'estudiant aprèn conductes específiques a partir de discusions, aules virtuals. En altres paraules, es fan esdeveniments col·laboratius amb la part no-presencial. Ex: construcció d’un blog, utilitació de google docs...

  • Model basat en la capacitat o competències. Aquest model combina una varietat d'esdeveniments d'aprenentatge amb el suport de tutories, amb el propòsit de facilitar la transmissió del coneixement i desenvolupar competències per al millor acompliment.

4. B-LEARNING VS ENSENYAMENT PRESENCIAL

Ensenyament Presencial

-Presencialitat
-Relació professor-Alumne
-Transmissió de coneixement
-Cultura escrita/oral
-Ús tradicional de les Tecnologies.

B learning:

-Virtualitat

-Noves Tecnologies( Campus Virtual)
-Desenvolupalemt de capacitats
-Cultura Audiovisual
-Relació alumnes-propi aprenentatge -> tenim al mestre disponible segons la nostra necessitat


Ací us deixe el nostre treball sobre el B-learning, espere que us servisca per a aclarir les vostres idees respecte al B-learning. Cal dir que aquest treball consta de una petita introducció sobre el B-learning i un exemple de cas pràctic.


B-learning

View more PowerPoint from marlenripoll

si no es veu ací està l'enllaç de Google docs, pèro avise que no ix exactament igual:
https://docs.google.com/presentation/d/1FYGTWmoP5TuBWHkmB3Pao-jmgy9XGkse0OG88dXhLWQ/edit

No hay comentarios:

Publicar un comentario