BENVINGUTS!

Aquest blog ha sigut creat per a resoldre tot tipus de dubtes referits a l'ús de les TIC en l'aula.
D'aquesta forma, penjaré moltes eines interessant que podeu utilitzar a les vostres classes,
explicant-les pas a pas, i a més a més,
exposaré alguns conceptes de teoria bàsics e interessants.

domingo, 26 de febrero de 2012


TEMA 3
TENDÈNCIES METODOLÒGIQUES I TIC


1. Paradigmes educatius.


-conductista: Màquina que aprèn conductes mesurables, observables i quantificables.

-cognitiu: l’èsser humà segueix un procés d’aprenentatge on opté coneixement.

-ambientalista: Relació ésser humà-ambient

-constructivista: Organisme que desenvolupa processos cognitius i afectius en un escenari d'aprenentatge.

2. Implicacions per al disseny de l’ensenyament.

-El currículum es considera tancat i obligatori
-definició precisa de continguts i objectius.
-Els aprenentatges complexos es poden descompondre.
-L'avaluació final, sense tenir en compte el procés
-La motivació depèn de reforços externs que li dones a l’alumne. Ex: pujar nota.

3. Evolució del model d’ensenyança-aprenentatge

Aprenentatge com a adquisició de coneixements

-Aprendre és adquirir coneixements
-El professor transmet la informació i controla l'aprenentatge. Ex: el professor és com els reis mags, nosaltres els xiquets que esperen els regals i els regals són una cosa etèrea... -continguts centrats en el currículum
-El paper de l'alumne és adquirir els aprenentatges a partir de la guia que fa el professor

Aprenentatge com a construcció de significats (constructivista):

-L'avaluació se centra en el producte i el procés (importa més).
- el professor intervé en l'aprenentatge de l'alumne. Ex: el professor es el pastor i nosaltres les ovelles que ens menejem i construim el nostre aprenentatge.
-El paper de l'alumne és aprendre a aprendre: es construeix en comú
-L'alumne com subjecte autònom, el control de l'aprenentatge està les seves mans des del principi.
-L'aprenentatge com a recerca activa i constructiva.
-Importen els continguts però també els processos.





4. Seymound Papert


Biografia:
Seymour Papert (nascut el 1928) és un pioner de la intel·ligència artificial, inventor del llenguatge de programació Logo el 1968. És considerat un destacat científic cognitiu, matemàtic i educador.
Nascut l'1 de març de 1928 a Pretòria, Sudàfrica.
Llicenciat en Matemàtiques per l' Institut Tecnològic de Massachusetts (MIT).
Seymour Papert va treballar amb el psicòleg educatiu Jean Piaget a la Universitat de Ginebra entre els anys 1959 i 1963.


ADVANTATGES QUE PROPOSA PER A L'ESCOLA:

Proposa un canvi substancial en l’escola 
- Un canvi en els objectius escolars d’acord amb l’element innovador que suposa l’ordinador
- defèn el constructivisme -> el mestre estimula posant imatges i l’alumne treballa de forma autònoma creant imatges.

Creador del llenguatge Logo: utilitzaven el software Microwords (creant mons propis).

No havia lliçons grupals ni desafiaments, els nens exploraven el programa i es relacionaven amb la mestra o amb un dels participants- observadors per a aprendre a usar el programa

Tant la mestra com els participants-observadors  van emprar tècniques de modelar, per exemple, posaven una cosa a moure’s en la pantalla i despertaven l’interés dels nens que trobaven prop perquè feren el mateix.

Profits del Logo:
- més capacitat meta-cognitiva
- millor resolució de problemes
- més capacitat i orientació espacial millorades (formes geomètriques i angles).


Comportaments observats durant l’aplicació de Logo


Construir. L'alumne A està començant un projecte nou amb un bloc groc i busca peces per a construir el seu projecte. Està treballant tot sol amb“Legos”.

Emprar coses construïdes -> carrera amb els cotxes que han construït.

Realitzar papers. L'alumna B està jugant a la caseta en un racó. Ella i les seves amigues no estan afegint peces al seu projecte, però estan imaginant històries.

Demostrar. Un alumne està mirant mentre l'alumne A li mostra tot el que el seu projecte pot fer.

Observar. L'alumna A està observant a l'alumne A mentre ell està programant una tortuga. L'alumna B està observant a la mestra, qui programa un cotxe

Escoltar. L'alumne B està escoltant l'explicació de la mestra.

Parlar. L'alumna B està parlant amb la mestra en l'àrea de “Legos”.


Preguntar / demanar. L'alumne A acaba de demanar-li ajuda a un nen. El cotxe de l'alumne A està donant voltes

Acabar la participació. L'alumne A du els “legos” fora del cercle. Camina vagant un poc però sembla estar conscient que li estic observant.


No hay comentarios:

Publicar un comentario