Les TIC s’utilitzen en educació perquè n’hi ha una gran quantitat d’informació que ens arriba contínuament, i hem de saber gestionar-la (buscar informació, obtindre el que volem, interpretar, analitzar, processar, comunicar...) utilitzant les Tecnologies de la Informació i la Comunicació, de forma que arribem a crear coneixement.
Raons fonamentals a favor de les TIC:
- 1ª: a Internet hi ha molta quantitat d'informació o de continguts de coneixement.
- 2ª: les TIC tenen potencial per a actualitzar, transformar i enriquir, a baix cost, els ambients d'aprenentatge en els quals s'eduquen en si als joves.
-3ª : desenvolupar la competència TIC per a respondre a les noves demandes en els diferents camps de l’ésser humà.
ESTÀNDARD E INDICADORS
Estàndard:
-molt general
-conceptual
-usuaris competents per usar les TIC en el seu conjunt
Indicador:
- específic
-procedimental i pràctic
-usuaris creatius i eficaços capaços d’utilitar qualsevol altra eina TIC.
2.-Estàndards TIC per a l’alumnat.
- alumnes competents per a utilitzar les TIC
- Cercadors, analitzadors i avaluadors d'informació.
- Capaços de solucionar problemes i prendre decisions
- Usuaris creatius i eficaços.
- Comunicadors, col·laboradors i productors.
- Ciutadans informats, responsables i capaços de contribuir a la societat.
3.-Els Estàndards TIC per als docents
- Facilitar la creativitat dels estudiants
- Comunicadors, col·laboradors i productors.
- Ciutadans informats, responsables i capaços de contribuir a la societat.
3.-Els Estàndards TIC per als docents
- Facilitar la creativitat dels estudiants
-Desenvolupar experiències d'aprenentatge pròpies de l'era digital.
-Modelar el treball.
-Promoure la responsabilitat a l’hora de cercar informació i analitzar-la...
-Comprometre's amb el creixement professional, aprenent el mínim sobre les TIC.
4.-Model d’integració de les TIC
-Adreça Institucional: lideratge administratiu, pedagògic, tècnic i canvis necessaris en la seva estructura i en la seva cultura de l’organització.
-Infraestructura TIC: els recursos tecnològics : maquinari, programari, connectivitat i suport tècnic.
-Coordinació i Docència TIC: les funcions que han d'ocupar dintre de la Institució tant el Coordinador Informàtic, com els docents.
-Docents d'altres Àrees: la competència necessària per poder integrar les TIC en l'ensenyament de les seves matèries/assignatures.
-Recursos Digitals: correcta utilització de la Web.
-Modelar el treball.
-Promoure la responsabilitat a l’hora de cercar informació i analitzar-la...
-Comprometre's amb el creixement professional, aprenent el mínim sobre les TIC.
4.-Model d’integració de les TIC
-Adreça Institucional: lideratge administratiu, pedagògic, tècnic i canvis necessaris en la seva estructura i en la seva cultura de l’organització.
-Infraestructura TIC: els recursos tecnològics : maquinari, programari, connectivitat i suport tècnic.
-Coordinació i Docència TIC: les funcions que han d'ocupar dintre de la Institució tant el Coordinador Informàtic, com els docents.
-Docents d'altres Àrees: la competència necessària per poder integrar les TIC en l'ensenyament de les seves matèries/assignatures.
-Recursos Digitals: correcta utilització de la Web.
A continuació, presente un esquema sobre la escola del s.XXI i les TIC.
Finalment, vos deixe un video que ens parla un poc sobre la revolució de les TIC en l'aula, destacant el treball autònom del xiquet:
I altre vídeo, perquè m'ha agradat molt la idea de tractar les TIC com a: objecte d'aprenentatge, com a mitjà per aprendre i com recolzament d'aprenentatge. (problema: no es veuen les lletres molt clares, però el vídeo està molt bè).
No hay comentarios:
Publicar un comentario