TEMA 1: TIC i Educació Primària
Punt de partida de les TIC ve provocat per que a l’implatar-se la LOE en 2006, es pretenia que haguera un millora en la qualitat i l’eficàcia del sistema educatiu i de formació -> aparició Competència Digital (tant amb alumnes com a mestres).
Això va provocar la utilització de les TIC desenvolupant un esperit crític davant els missatges que reben i elaboren.
Què és la competència digital?
La competència digital està composada per habilitats per cercar, obtindre, processar i comunicar informació, transformar-la en coneixement... però també inclou altres aspectes com la selecció de la informació, fins a l’ús i transmissió d’aquesta en diferents suports, incloent la utilització de les TIC i la comunicació com un element essencial per a informar-se i comunicar-se.
Cal afegir que la competència digital està composta per uns coneixements, unes destreses i unes actituds.
- Les Tecnologies de la Informació i la Comunicació són elements tecnològics
-permeten buscar, processar informació i crear coneixement.
-instrument d'aprenentatge
-ajuden al desenvolupament de les habilitats pròpies de la competència digital.
-Un exemple, és el ordinador.
La millor manera de millorar el sistema educatiu seria la introducció de les TIC, que alhora comporten l’assoliment de la competència digital per poder ser crítics amb la informació que rebem.
IMPORTANT! evitar que l’alumne cree una dependència a l’ordinador, per això els mestres han de saber aplicar-les a les diferents àrees del currículum.
Finalitat de les TIC -> 3 BRANQUES:
- aprendre sobre les TIC: És a dir, jo com a mestre he de ser capaç d’obtindre la competència, i poder transmetre eixe ús mitjançant l’alfabetització de l’alumnat.
-aprendre de les TIC: aprofitar la informació i analitzar-la críticament.
- aprendre amb les TIC: utilitzar-les com a potent eina per organitzar la informació, processar-la i orientar-la -> APRENDRE
La competència digital està composada per uns coneixements, unes destresses i unes actituds.
Coneixements:
-conèixer les idees bàsiques de l'ordinador i d'Internet
-coneixement de l'efecte de les TIC.
-Coneixement de les característiques essencials del processament de la informació.
Destreses
-relacionades amb l'obtenció d'informació d'aplicacions multimèdia i de les TIC.
-selecció de noves fonts d’informació i innovacions tecnològiques
-Utilització bàsica d’editors d’imatge digital, àudio i vídeo.
-L’ús eficaç de la xarxa
-Tècniques per a la interpretació de la informació
-Destreses per a la navegació per la world wide web.
Actituds
-utilitzar les TIC com eina d'aprenentatge i de comunicació, responsablement com a font d'enriquiment personal i social.
-Actitud crítica i responsable sobre els seus continguts i sobre l'ús dels mitjans digitals.
A continuació, presente un video que espere que us agrade sobre la competència digital, de la mà de Manuel Area Moreira professor de la universitat de la laguna. Aquest ens diu que la competencia digital en poques paraules significa que els alumnes aprenguen a accedir a la informació. A través de les arees troncals utilitzar la competència digital de forma critica per transformar-la en coneixement. A més de parlar sobre aquesta, ens comenta de forma ràpida l’origen de l’escola i ens dóna criteris per als mestres per desenvolupar activitats per adquirir la competencia digital, com per exemple utilitzar les wikis o crear el diccionari digital de l’assignatura.
Si voleu visualitzar directament le informació sobre la competència digital, observeu el video a partir del minut 4, encara que recomane vore-lo desde el principi.
No hay comentarios:
Publicar un comentario