“fenomen social en relació amb la creació i distribució de continguts
d’Internet, caracteritzat per la comuniació oberta, la descentralització
d’autoritat, la llibertat de compartir i usar, dins d’un enfocament que
tracta a les relacions humanes amb conversacions”.
d’Internet, caracteritzat per la comuniació oberta, la descentralització
d’autoritat, la llibertat de compartir i usar, dins d’un enfocament que
tracta a les relacions humanes amb conversacions”.
Transcició d’Internet que ha hagut des de les webs tradicionals a aplicacions web
destinades a usuaris. Alguns exemples de web 2.0: google, Emule,
Wikipedia, Ebay, Youtube, Skype, Writely, Blogger, Flickr...
destinades a usuaris. Alguns exemples de web 2.0: google, Emule,
Wikipedia, Ebay, Youtube, Skype, Writely, Blogger, Flickr...
DIFERÈNCIES DE LA WEB 1.0 i 2.0
CARACTERÍSTIQUES DE LA WEB 1.0
- Les pàgines Web estàtiques
- l’actualització dels llocs webs no es fa periòdicament
- Els continguts són produïts pel Webmaster
- L’arquitectura de treball es Client-Servidor
- L’usuari solament llig el contingut mitjançant un navegador web.
- pocs productors de contingut i molts lectors
- discussió lineal (emissor-receptor)
- És necessari tenir instal.lat un programari client en l’ordinador
- tecnologia associada a HTML, Grif, Java Scrip 1.0...
- llocs direccionals i poc col·laboratius
CARACTERÍSTIQUES DE LA WEB 2.0:
- web col·laborativa
- la informació en constant canvi
- Gran interacció entre els usuaris.
- La plataforma de treball és la pròpia pàgina web.
- Contigut dinàmic, per exemple en el Blog o en la Wiki la informació s’actualitza continuament.
- Visualització mitjançant navegador, Lector RSS.
- L’escriptura Web es compartida
- la unitat mínima de contingut és el post o article.
- tots són autors de la informació
- la tecnologia està relacionada amb Java Scrip 2.0, XHTML, Google...
- facilita la publicació, la investigació i la consulta de continguts web
- estalvia temps a l’usuari
- softwares gratuïts per a l’usuari
- continguts i llocs flexibles
- no necessites tindre un programa instalat per poder volcar la informació en Internet.
A continuació, presente un enllaç on trobareu un video animat on s'explica les diferències d'aquestes webs:
http://youtu.be/5CDDHw1GqvQ
APLICACIONS DE LA WEB 2.0
- Per a expressar-se, crear i publicar : Blocs, Wikis
- Per a compartir, publicar i cercar informació: PodCast, Youtube, Flickr, Del·licious (marcadors socials), SlideShare, Jamendo, odeo, digg, meneame
- Per a barrejar informació: Igoogle, netvibes, ning
- Xarxes Socials: Second Life, Twitter, Facebook.
- per a cooperar: wikipedia, wikanda, wikispaces
- Per accedir a informació d’interés: RSS, XML, Blog Lines, Google Reader, cercadors especialitzats (almacena la informació i et suggereix).
IMPLICACIONS EDUCATIVES DE LA WEB 2.0
- És un espai social ric en fonts d'informació
- Està orientat al treball autònom i col.laboratiu
- Crític i creatiu, fomenta l'expressió personal
- Permet investigar i compartir recursos crear coneixement i aprendre.
- Hi ha més interés i motivació
- Permet elaborar materials, compartir-los i sotmetre'ls a comentaris dels lectors.
- Ofereix espais on-line per a la publicació de continguts
- Possibilita noves activitats d'aprenentatge i avaluació.
- Millora competències digitals (cercar, processar, comunicar).
- Creació i gestió de xarxes de centres i professors.
AVANTATGES I DESAVANTATGES
ADVANTATGES
- Permet
- als alumnes treballar amb més autonomia, i de manera individual o
- col·laborativa, gràcies a les eines que porporciona la web 2.0
- Els alumnes estan més actius a classe.
- La participació dels alumnes és dinàmica i més fàcil.
- A classe estan més més motivats per l'aprenentatge.
- Hi ha un gran estalvi de temps
- les classes són més dinàmiques.
- Disposar de més recursos TIC suposa disposar de més medis perquè els
- alumnes puguin aprendre.
- Si no han fet caligrafia, poden escriure lent i perden temps.
- Quan els ordinadors són dels alumnes, s'ha de tenir en compte el manteniment,
- les reparacions, etc.
- és convenient que els alumnes disposin de ordinador amb connexió a Internet a
- casa.
- S'ha d'educar als alumnes, i fins i tot a les famílies, en l'ús adeqüat de l'Internet.
- L’aprenentatge dels alumnes depèn de les activitats que realitzien
ARTICLES INTERESSANTS WEB 2.0
ens dona alguns exemples de web 2.0.
http://elpais.com/diario/2006/04/27/ciberpais/1146102683_850215.html
-A més a més, aquest article que tracta sobre les conseqüències de la web
2.0, basant-se en la idea ja no són subjectes passius, sinó que ara
produeixen, controlen i distribueixen per ells mateixa la informació. http://elpais.com/diario/2006/12/03/sociedad/1165100402_850215.html
- Finalment, en aquesta pàgina anomenada "maestros web" podem trobar exemples de web 2.0 junt amb les tecnologies que la recolzen
http://www.maestrosdelweb.com/editorial/web2/
VÍDEOS WEB 2.0
les aules, com són les wikiespaces, les wikis, els blogs,els LIM o
llibres interactius multimèdia...
-Ens parla sobre l’evolució cap a una web activa i participativa on els usuaris es relacionen, és
a dir la web 2.0. perquè és un espai d’integració entre el tecnològic on
les ferramentes i aplicacions generen serveis als usuaris, i aquestos
generen comunicació. En definitiva s’ha canviat la web de les dates en
les web de les persones, on s’interactua i es col·labora amb la
comunitat.
http://youtu.be/anhSNloWa0gles ferramentes i aplicacions generen serveis als usuaris, i aquestos
generen comunicació. En definitiva s’ha canviat la web de les dates en
les web de les persones, on s’interactua i es col·labora amb la
comunitat.
No hay comentarios:
Publicar un comentario