BENVINGUTS!

Aquest blog ha sigut creat per a resoldre tot tipus de dubtes referits a l'ús de les TIC en l'aula.
D'aquesta forma, penjaré moltes eines interessant que podeu utilitzar a les vostres classes,
explicant-les pas a pas, i a més a més,
exposaré alguns conceptes de teoria bàsics e interessants.

lunes, 30 de abril de 2012

LA WEB 2.0


fenomen social en relació amb la creació i distribució de continguts
d’Internet, caracteritzat per la comuniació oberta, la descentralització
d’autoritat, la llibertat de compartir i usar, dins d’un enfocament que
tracta a les relacions humanes amb conversacions”.

Transcició d’Internet que ha hagut des de les webs tradicionals a aplicacions web
destinades a usuaris. Alguns exemples de web 2.0: google, Emule,
Wikipedia, Ebay, Youtube, Skype, Writely, Blogger, Flickr...


DIFERÈNCIES DE LA WEB 1.0 i 2.0


CARACTERÍSTIQUES DE LA WEB 1.0
  • Les pàgines Web estàtiques
  • l’actualització dels llocs webs no es fa periòdicament
  • Els continguts són produïts pel Webmaster
  • L’arquitectura de treball es Client-Servidor
  • L’usuari solament llig el contingut mitjançant un navegador web.
  • pocs productors de contingut i molts lectors
  • discussió lineal (emissor-receptor)
  • És necessari tenir instal.lat un programari client en l’ordinador
  • tecnologia associada a HTML, Grif, Java Scrip 1.0...
  • llocs direccionals i poc col·laboratius

CARACTERÍSTIQUES DE LA WEB 2.0:
  • web col·laborativa
  • la informació en constant canvi
  • Gran interacció entre els usuaris.
  • La plataforma de treball és la pròpia pàgina web.
  • Contigut dinàmic, per exemple en el Blog o en la Wiki la informació s’actualitza continuament.
  • Visualització mitjançant navegador, Lector RSS.
  • L’escriptura Web es compartida
  • la unitat mínima de contingut és el post o article.
  • tots són autors de la informació
  • la tecnologia està relacionada amb Java Scrip 2.0, XHTML, Google...
  • facilita la publicació, la investigació i la consulta de continguts web
  • estalvia temps a l’usuari
  • softwares gratuïts per a l’usuari
  • continguts i llocs flexibles
  • no necessites tindre un programa instalat per poder volcar la informació en Internet.

A continuació, presente un enllaç on trobareu un video animat on s'explica les diferències d'aquestes webs:
http://youtu.be/5CDDHw1GqvQ


APLICACIONS DE LA WEB 2.0
  • Per a expressar-se, crear i publicar : Blocs, Wikis
  • Per a compartir, publicar i cercar informació: PodCast, Youtube, Flickr, Del·licious (marcadors socials), SlideShare, Jamendo, odeo, digg, meneame
  • Per a barrejar informació: Igoogle, netvibes, ning
  • Xarxes Socials: Second Life, Twitter, Facebook.
  • per a cooperar: wikipedia, wikanda, wikispaces
  • Per accedir a informació d’interés: RSS, XML, Blog Lines, Google Reader, cercadors especialitzats (almacena la informació i et suggereix).

IMPLICACIONS EDUCATIVES DE LA WEB 2.0
  • És un espai social ric en fonts d'informació
  • Està orientat al treball autònom i col.laboratiu
  • Crític i creatiu, fomenta l'expressió personal
  • Permet investigar i compartir recursos crear coneixement i aprendre.
  • Hi ha més interés i motivació
  • Permet elaborar materials, compartir-los i sotmetre'ls a comentaris dels lectors.
  • Ofereix espais on-line per a la publicació de continguts
  • Possibilita noves activitats d'aprenentatge i avaluació.
  • Millora competències digitals (cercar, processar, comunicar).
  • Creació i gestió de xarxes de centres i professors.


 AVANTATGES I DESAVANTATGES 
ADVANTATGES
  • Permet
  • als alumnes treballar amb més autonomia, i de manera individual o 
  • col·laborativa, gràcies a les eines que porporciona la web 2.0
  • Els alumnes estan més actius a classe.
  • La participació dels alumnes és dinàmica i més fàcil.
  • A classe estan més més motivats per l'aprenentatge.
  • Hi ha un gran estalvi de temps
  • les classes són més dinàmiques.
  • Disposar de més recursos TIC suposa disposar de més medis perquè els
  • alumnes puguin aprendre.
                                                                DESAVANTATGES
  • Si no han fet caligrafia, poden escriure lent i perden temps.
  • Quan els ordinadors són dels alumnes, s'ha de tenir en compte el manteniment,
  • les reparacions, etc.
  • és convenient que els alumnes disposin de ordinador amb connexió a Internet a
  • casa.
  • S'ha d'educar als alumnes, i fins i tot a les famílies, en l'ús adeqüat de l'Internet.
  • L’aprenentatge dels alumnes depèn de les activitats que realitzien


ARTICLES INTERESSANTS WEB 2.0
-Finalment, ací deixe el nom d’un article interessant  anomenat “ web 2.0: la dimensió tecnològica”.  En aquest article l’autor ens parla sobre els avantatges d’aquesta web i
ens dona alguns exemples de web 2.0.

http://elpais.com/diario/2006/04/27/ciberpais/1146102683_850215.html


-A més a més, aquest article que tracta sobre les conseqüències de la web
2.0, basant-se en la idea ja no són subjectes passius, sinó que ara
produeixen, controlen i distribueixen per ells mateixa la informació.
http://elpais.com/diario/2006/12/03/sociedad/1165100402_850215.html




- Finalment, en aquesta pàgina anomenada "maestros web" podem trobar exemples de web 2.0 junt amb les tecnologies que la recolzen
http://www.maestrosdelweb.com/editorial/web2/



VÍDEOS WEB 2.0
-Aquest video proporciona algunes ferramentes per treballar amb la web 2.0 en
les aules, com són les wikiespaces, les wikis, els blogs,els LIM o
llibres interactius multimèdia...

-Ens parla sobre l’evolució cap a una web activa i participativa on els usuaris es relacionen, és
a dir la web 2.0. perquè és un espai d’integració entre el tecnològic on
les ferramentes i aplicacions generen serveis als usuaris, i aquestos
generen comunicació. En definitiva s’ha canviat la web de les dates en
les web de les persones, on s’interactua i es col·labora amb la
comunitat.
http://youtu.be/anhSNloWa0g



No hay comentarios:

Publicar un comentario