BENVINGUTS!

Aquest blog ha sigut creat per a resoldre tot tipus de dubtes referits a l'ús de les TIC en l'aula.
D'aquesta forma, penjaré moltes eines interessant que podeu utilitzar a les vostres classes,
explicant-les pas a pas, i a més a més,
exposaré alguns conceptes de teoria bàsics e interessants.

domingo, 6 de mayo de 2012

WEBQUEST


"Una Webquest és una proposta didàctica de recerca guiada, que utilitza principalment recursos d’Internet. Té en compte el desenvolupament de les competències bàsiques, contempla el treball cooperatiu i la responsabilitat individual, prioritza la construcció del coneixement mitjançant la informació en la creació d’un producte i conté una avaluació directa del procés i dels resultats. L’activitat es centra en l’ús de la informació, anàlisi, sintèsi més que en la recerca. A més el docent orienta tot el procés."

TIPUS DE WEBQUEST

CURT TERMINI

  • És l'adquisició i integració del coneixement d'un determinat contingut d'una o diverses matèries. (observació, anàlisi, i sintesis)
  • Es dissenya per a ser acabat d'una tres períodes de classe.


LLARG TERMINI
  • Es dissenya per a realitzar-lo en una setmana o un mes de classe.
  • Implica major nombre de tasques; solen culminar amb la realització d'una presentació amb una eina informàtica
  • extensió i processament del coneixement  (deducció, inducció, classificació, abstracció, etc.)

MINIQUEST
  • Una o dos classes de duració.
  • versió reduïda de les Webquest en les que soles es consideren tres recursos: escenaris, tasca i producte.
  • solen ser utilitzade per professors que no tenen molt de temps o que no saben o entenen com crear les webquest.

LA REGLA DE LES 3 R
 Reals Riques
Rellevants

WEBQUEST EN L’ENTORN EDUCATIU

La webquest és la web més indicada per activitats en les que l’alumne deu:
  • avançar a un ritme propi i de forma autònoma
  • localitzar una determinada informació
  • investigar i extraure les seues pròpies conclusions
  • interactuar amb el medi i amb els seus companys.

PARTS D’UNA WEBQUEST

INTRODUCCIÓ,
  • que presenta el plantejament general de la Webquest a tot el grup.
  • es dóna la informació a l’alumne sobre la tasca que va a realitzar
  • es presenta el treball de forma atractiva.

TASCA
  • s'identifica amb l'objectiu final de la Webquest: allò que ha d'elaborar-se a l'acabar la Webquest.
  • allò ideal és que els alumnes investiguen en Internet, creen produccions, o almenys incorporen l’ús de les TIC.

PROCÉS
  • on s'indiquen les activitats i passos que han de realitzar-se i es presenten els recursos
  • Ací es reparteixen els rols als alumnes, diferencien les tasques, i s’aclaren els mitjans tecnològics que van a utilitzar-se.

RECURSOS
  • En aquest apartat s’enumeren les direccions d’Internet seleccionades per realitzar les activitats.
AVALUACIÓ
  • on s'indiquen els aspectes que es valoraran i com es valoraran.

CONCLUSIÓ
  • on apareixen unes reflexions finals.
  • Resumen de la webquest

ORIENTACIONS PER AL PROFESSOR
  • on apareixen suggeriments per a utilitzar la Webquest en classe.


EXEMPLES


Ací expose el link d’una webquest que explica com fer una webquest:
http://www.aula21.net/tallerwq/index.htm


Una webquest pot anar dedicada a diferents temàtiques, per això és de gran utilitat per a l’educació. Ací, presente una presentació power point que explica que és una webquest i els seus components. A més, ens demostra com a través de les webquest es poden tractar temes com els textos literaris, donant-nos exemples de webquest ja fetes:
http://www.slideshare.net/marimarpego/los-textos-literarios-a-travs-de-las-webquest


No hay comentarios:

Publicar un comentario